Kedysi bol internet plný prázdnych stránok s jednoduchým textom: "Stránka je vo výstavbe" Dnes si už mnohí webdizajnéri uvedomujú, že ak návštevník na takýto web narazí, je veľmi pravdepodobné, že sa už nevráti. Nemá prečo.
Čím zaujať potenciálneho zákazníka? Ako využiť priestor domény, ktorú vlastníte, keď ešte nemáte vypracovanú plnú verziu budúceho webu? Prečo stojí za to vynaložiť extra úsilie na vytvorenie pútavej Coming soon page?
Dôvodov je hneď niekoľko:
Dočasná landing page poskytuje skvelú príležitosť na vyvolanie záujmu. Navnaďte ľudí na to, čo pre nich chystáte. Využite tento priestor na ukážku atraktívneho dizajnu. Ak sa chystáte predávať tovar, ponúknite vkusnú fotku jedného z produktov. Napíšte pár riadkov textu, ktorý návštevníkom napovie, čo môžu očakávať.
Vyzvite k odberu noviniek. Ak sa vám podarí získať pozornosť ľudí, prihlásia sa na odber newsletteru. Neskôr, keď spustíte plnú verziu webu, môžete ich o tom informovať.
Od kúpy domény po spustenie stránky pretečie veľa vody. Môžete už vopred myslieť na jej optimalizáciu. Keď web po čase spustíte, budete už mať aspoň nejakú viditeľnosť. Môžete:
Častokrát sa landing page využíva ako presmerovanie na inú stránku. Toto však nie je až taká dobrá taktika. Nebudujete SEO a Google je zmätený.
Je dôležité vžiť sa do pozície návštevníka a pozrieť sa na vstupnú stránku z jeho pohľadu. Zaujme ho? Bude chcieť vedieť viac? A kto je cieľovou skupinou?
Dočasná vstupná stránka má potenciál, ktorý by bola škoda ignorovať. Je dobré ju pravidelne aktualizovať, aby návštevníci videli, že na pozadí sa stále niečo deje. Keď príde čas spustenia plnohodnotného webu, budete už mať k dispozícii slušnú základňu emailov a tým pádom aj prvých zákazníkov na dosah ruky. Informujte ich a prípadne odmeňte - napríklad nejakou zľavou.
Tu je jeden z príkladov dočasnej landing page, ktorú sme vytvorili pre nášho klienta.
Potrebujete aj vy pomôcť s tvorbou webu? Kontaktujte nás a určite spolu vymyslíme riešenie vhodné priamo pre váš biznis.